Жарияланған күні: 19.01.2017 17:21
Өзгертілген күні: 19.01.2017 17:21

2017 ЖЫЛЫ САЛЫҚ КОДЕКСТЕРІНЕ ЕНГІЗІЛЕТІН ӨЗГЕРІСТЕРМЕН ТОЛЫҚТЫРУЛАР

 

     Ақтоғай ауданы бойынша мемлекеттік кірістер басқармасы Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне салық салу және кедендік әкімшілендіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңымен енгізілген, Салық Кодекстеріне өзгерістер мен толықтыруларды қысқаша таныстырады

   Жеке табыс салығы бойынша Салық кодексінің 155-бабы 3-тармағының 13) тармақшасына жазатайым оқиғалардан міндетті сақтандыру шарттары бойынша ғана емес аннуитетті сақтандыру шарттары бойынша да еңбек міндеттерін орындауына байланысты жұмысшының өміріне және денсаулығына келтірілген зиянды өтеуге ретіндегі сақтандыру төлемдерді жеке тұлғаның табысы ретінде қаралмайтынын көздейтін өзгерістер енгізілді;

- Салық кодексінің 155-бабының 3-тармағының 29) тармақшасында несиелер оның ішінде негізгі қарыздар, сыйақылар, комиссия мен тұрақсыздық айыбы (өсімпұл, айыппұл) бойынша міндеттемелерді тоқтатудан халықтың әлеуметтік жағынан осал топтарының кірістеріне ЖТС салудан босату нақтыланды;

- Салық кодексінің 155-бабының 3-тармағының 29-3) тармақшасында ипотекалық тұрғын үй қарыздарын қайта қаржыландыру бағдарламасы шеңберінде:

-сыйақыны, комиссияны, тұрақсыздық айыбын (өсімпұл, айыппұл) бұрын капиталдандыру сомасы бөлігіндегі негізгі қарызды кешіру;

-сыйақы, комиссия, тұрақсыздық айыбы (өсімпұл, айыппұл) бойынша берешекті кешіру;

-2015 жылғы 18 тамыздағы жағдай бойынша Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкінің ресми бағамын қолданумен осындай соманы қайта есептеу нәтижесінде шетелдік валютада алған ипотекалық тұрғын үй қарызының (ипотекалық қарыз) негізгі қарыз сомалары бойынша қарыз алушыға қойылатын талаптардың мөлшерін азайту;

- Қазақстан Республикасының тұрғын үй қатынастары туралы заңнамасына сәйкес халықтың әлеуметтік жағынан осал топтарына жататын қарыз алушы алған табысты, осындай адамға қаржы ұйымдарының сотқа берілетін талап-арыз берумен мемлекеттік баж түріндегі төлеуге байланысты алынған кіріс түріндегі жеке тұлғаның кірістеріне ЖТС салудан босату белгіленген;

- Осы тармақтың ережелері 01.07.2016 жылдан бастап 01.01.2027 жылға дейін уақытша сипатта болады. Бұл ретте, ұқсас редакцияда, сондай-ақ 01.01.2015 жылдан 01.07.2016 жылға дейін қолданыста болған Салық кодексінің 155-бабы 3-тармағының 29-1) тармақшасында ретроспективті қаралған.

- Салық кодексінің 156-бабы 1-тармағының 24) тармақшасындағы «басқа жерге» сөзі алынып тасталды, онда жұмысшыны оқуға, біліктілігін көтеруге жіберу кезінде, басқа жерге ғана емес, бір әкімшілік-аумақтың бірлігінің шеңберінде, қызметтік іссапарды рәсімдемей жүзеге асырылуы мүмкін;

- Салық кодексінің 67, 162, 364-баптарында Қазақстан Республикасының азаматтары бойынша жеке табыс салығы және әлеуметтік салық бойынша декларацияның нысанын (200.00 нысан) азаматтығы жоқ адамдар бойынша жеке табыс салығы мен әлеуметтік салық бойынша декларациямен (210.00 нысан) біріктіру көзделген;

- Салық кодексінің 156-бабы 2-тармағында валюта айырбасының нарықтық бағамы мүлікті өткізу бойынша мәміле жасалған күннің алдындағы соңғы жұмыс күні болып нақтыланды.

                Сонымен бірге  Жалпыға бірдей декларациялау бойынша заңда бұрын көзделген 01.01.2017 жылдан бастап қолданылатын барлық нормалар 01.01.2020 жылдан бастап қолданысқа енгізіледі.

Қосымша құн салығы бойынша ҚР Салық кодексінің 248-бабы 20) тармақшасында халықаралық тәжірибеге сәйкес қарыз операцияларды ҚҚС босату мақсатында, осындай қарызды ұсынатын тұлғаның меншік нысанына қарамастан төлемділік, мерзімділік және қайтарымдылық шарттарға арналған ақшалай нысанында қарыз операцияларды ҚҚС босатуды көздейтін өзгерістер енгізілді. Салық кодексінің 256-бабы 3-тармағын нақтылау мақсатында сол салық кезеңінде:

- тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді алу күні;

- шот-фактураны жазып беру күнгі күннен барынша кешіктіріліп жазып берілген шот-фактура бойынша ҚҚС сомасын есепке жатқызуға қатысты өзгерістер енгізілді;

2015 жылы Салық кодексінің 263-бабына электрондық нысанды міндетті түрде электрондық шот-фактураны жазып беруге кезең-кезеңімен көшуді белгілеу бойынша өзгеріс енгізілді, атап айтқанда:

- 2016 жылғы 1 қаңтардан бастап – уәкілетті экономикалық операторлардың міндетті түрде электрондық шот-фактураны жазып беруі;

- 2016 жылғы 1 шілдеден бастап – кеден өкілдері, кедендік тасымалдаушылар, уақытша сақтау қоймаларының иелері, кеден қоймаларының иелерінің міндетті түрде электрондық шот-фактураны жазып беруі;

- 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап – барлық ҚҚС төлеушілердің міндетті түрде электрондық шот-фактураны жазып беруі;

тармақшамен толықтырылды.

        Акциздер бойынша  

Салық кодексінің 12-бабы 1-тармағы: 25-1) «қыздырылатын    

темекісі бар  өнімдер» және 45-2) «электрондық сигартеттер» ұғымымен толықтырылды;

Салық кодексінің 280-бабы 4-тармағының 1) тармақшасына акциздердің мөлшерлемелерін кезең-кезеңімен көтеруді көздейтін өзгерістер енгізілді. Осылайша, литріне 100% спиртті құрайтын алкоголь өніміне акциз (коньяктан, брендиден, шараптардан, шарап материалынан, сырадан және сыра сусынынан басқа)2017 жылға - 2000 теңге, 2018 жылға - 2275 теңге, 2019 жылға - 2 550 теңге, 1 литр үшін сыра және сыра сусынына акциз 2017 жылға - 39 теңге, 2018 жылға - 48 теңге, 2019 жылға – 57 теңге.

Бұдан тыс, темекі өніміне (фильтрлі сигареттер, фильтрсіз сигареттер, папиростар) 1000 дана үшін 2017 жылға - 6200 теңге, 2018 жылға - 7500 теңге, 2019 жылға – 8700 теңге акциздердің мөлшерлемелерін көтеру көзделген.

Алкоголь өнімін экспорттау кезінде қосарланған салық салуды болдырмау және отандық өндірушілердің бәсекеге қабілеттілігін көтеру мақсатында, 80 көлемдік пайызды немесе одан жоғары алкоголь өнiмiн өндiру үшiн сатылатын немесе пайдаланылатын спирт концентрациясы бар денатуратталмаған этил спиртiне акциздің нөлдік мөлшерлемесі белгіленген.

Әлеуметтік салық бойынша  2016 жылдан бастап ауыл шаруашылығы өнiмiн өндiрушiлер және ауыл шаруашылығы кооперативтері, шаруа немесе фермер қожалықтары үшін арнаулы салық режимін қолдануға құқылы. Бұрын бұл режимді тек ауыл шаруашылығы өнiмiн өндiрушi заңды тұлғалар ғана қолданатын.

Сонымен қатар, әлеуметтік салық ставкалары мұндай шаруа немесе фермер қожалықтары үшін белгіленбеген болатын, салық салудың жағарыда аталған режимін қолдануға өткендерге: ШФҚ үшін БЖС төлеушілер үшін – әрбір мүшесі үшін және ШҚ басшысы АЕК 20%, салық салудың жалпыға бірдей белгіленген тәртібімен – ШФҚ үшін БЖС төлеушілер үшін – әрбір мүшесі үшін және ШҚ басшысы АЕК – 2 АЕК, қызметшілер үшін 1 АЕК ставка қолданылады.

Аталған мәселені шешу мақсатымен ауыл шаруашылығы өнімдерін өндірушілер үшін арнаулы салық режимін қолданатын шаруа немесе фермер қожалықтарының 11 проценттік ставка бойынша әлеуметтік салықты төлеу бойынша міндетті белгілейтін түзетулер Салық кодексінің 17-тарауына өзгерістер енгізілді;

Сонымен қатар әлеуметтік салық бойынша салық төлеушілердің барлық санаттары бойынша (салық салу объектісі, қолдануға тиісті ставкасын) салық міндеттемелерін анықтаудың тәртібі нақтыланды.

Көлік салығы бойынша Ғимараттар ретінде негізгі қорлар Жіктеуішіне сәйкес жіктелетін арнайы автомобильдерге салық салуды болдырмау мақсатында, 366-баптың 2-тармағы 4) тармақшасы, оған сәйкес 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап мүлік салығын салу объектісі болып табылатын арнайы автомобильдер көлік құралдарының салық салу объектілері ретінде емес болып қарастырылатын болады.

Жер салығы және жеке тұлғалардың мүлкіне салынатын салық бойынша салық кодексінің 391 және 409-баптарына өзгерістер енгізілді, оларға сәйкес жеке тұлғалардың және жеке тұлғалардың мүлік салығына жер салығын есептеуді салық органдары есепті салық кезеңінен кейінгі жылдың 1 шілдесінен кешіктірмей жүргізетін болады. Бұл ретте салықтарды бюджетке төлеуді есепті салық кезеңінен кейінгі жүргізілетін болады жылдың 1 қазанынан кешіктірмей жүргізіледі.

Яғни, бұл салықтарды есептеу мен төлеу бойынша салық кезеңі аяқталғаннан кейін, осыған байланысты, салық кезеңі ішінде иелері өзгерген жағдайда салықтарды қайта есептеу қажеттілігі алынып тасталады. Тиісінше, 2017 жылы жергілікті аталған салықтар бойынша берешектер бюджеттерге өткен салық кезеңдерін үшін ғана түсетін болады;

Әскери қызмет өткеру, оқу кезеңінде әскери қызметкерлерді мүлікке салық төлеуден босатуды көздейтін алынып Салық кодексінің 403-бабы 2-тармағының 1) тармақшасы алып тасталды;

Салық кодексінің 403-бабы 2-тармағыың 3) тармақшасына өзгерістер енгізілді, оларға сәйкес ІІІ топтағы мүгедектер салық салу меншік құқығындағы барлық объектілерінің жалпы құнынан АЕК 1500 еселенген мөлшері шегінде мүлік салығы жеке тұлғаларға салынатын салықтарды төлеуден босатылатын болады;

 Салық кодексінің 404-бабы 3-тармағына енгізілген түзетулерде ортақ меншік иелігіндегі жылжымайтын мүлікті тіркеу кезінде, олар бойынша 31 желтоқсаннан кейін 2016 жылғы көрсетуге жауапты тұлға салық төлеуді, таңдалған келісім бойынша меншік иелерін меншік құқықтарын мемлекеттік тіркеу жүргізіледі;

Сонымен бірге салық кодексінің 405-бабында аяқталмаған құрылыс объектілері жеке тұлғалардың мүлкіне салынатын объектілерден алынып тасталды және салық кодексінің 406-бабына өзгертулер енгізілді, оларға сәйкес жеке тұлғалардың салығын есептеу мақсаттары үшін жеке тұлғалардың мүлік жылжымайтын мүлікке бағалау жүргізу салық органдарына жүктелген. Салық кодексінің 409-бабына енгізілген өзгерістерді ескере отырып, осындай бағалауды салық органдары 2018 жылы жүзеге асыра бастайды (2017 ж. үшін салықтық міндеттемелерін анықтау);

Арнаулы салық режимдері бойынша . «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне жеке тұлғалардың кірістері мен мүлкін декларациялау мәселелері бойынша  өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы»Қазақстан Республикасының № 412 Заңының 11-бабына өзгерістер енгізілді, оларға сәйкес Салық кодексінің 429-бабына шектелген қызмет түрлерінің тізбесін қолдану үшін рұқсат етілген, арнайы салық режимін патент негізінде 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап 2020 жылғы 1 қаңтарға ауыстырылды;

Салық кодексінің 427-бабы 2-1-тармағын енгізу 2017-2018 жылға көшірілді, салық төлеуші арнаулы салық режимін қолданатын шағын бизнес субъектілері үшін орындауға тиіс міндеттеме бойынша салық агентінің төлем көзінен ұсталатын бойынша есептеу және салық ұстау (ай сайын), салық есептілігін табыс ету (тоқсан сайын) және оның төлеу (ай сайын) жалпыға бірдей белгіленген тәртіпте жүргізіледі;

Салық кодексінің 438-бабына енгізілетін өзгерістерді қолданысқа енгізу 2017-2018 жылға көшірілді, оған сәйкес салық төлеушілер арнаулы салық режимін қолданатын шағын бизнес субъектілері үшін орындауға тиіс міндеттеме бойынша агенттің төлеу (аудару) әлеуметтік төлемдер (міндетті зейнетақы жарналары, міндетті кәсіптік зейнетақы жарналарын, әлеуметтік аударымдарды, міндетті зейнетақы жарналарын жұмыс берушілер мен аударымдар және (немесе) жарналар міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру) жалпыға бірдей белгіленген тәртіппен, яғни әр ай сайын орындауы тиіс;

Салық кодексінің баптарына мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілді:

439 - құқық қолдану негізіндегі арнаулы салық режимі бірыңғай жер салығын төлеу шаруа және фермер қожалықтарымен жағдайда, активтерді сату, бұрын пайдаланылған, қолданылатын қызметті сақтау бөлігі бойынша осы салық салу режимін;

448 - меншік құқығындағы жер учаскесін қолдану мақсаты үшін ауыл шаруашылығы кооперативтері үшін арнаулы салық режимін өндірушілердің ауыл шаруашылығы өнімдерін, акваөсіру өнімдерін (балық өсіру шаруашылығы) және ауыл шаруашылығы кооперативтері бөлігін алып тастау шарттары болуы бойынша. Бұл ретте, МКД 2017 жылдан бастап ауыл шаруашылығы кооперативтері жіберу қажеттігі туралы, олардың қолдану туралы хабарлама режимін 2016 жылғы 10 желтоқсаннан кешіктірмей түсіндіру жұмыстарын жүргізу туралы хат жолданды. 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап дара кәсіпкер ретінде тіркеу есебіне қою, оған сәйкес ретінде мемлекеттік тіркеу үшін жеке кәсіпкер (бірлескен дара кәсіпкерлікті) жеке тұлға (бірлескен дара кәсіпкерліктің уәкілетті адамы) ұсынады тікелей мемлекеттік кірістер органына немесе - «Азаматтарға арналған Үкімет» Мемлекеттік корпорациясы арқылы Үкімет бекіткен нысан бойынша хабарламаны рұқсаттар мен хабарламалар саласындағы уәкілетті орган - хабарлама жасау тәртібіне ауыстырылады.

Бірлескен дара кәсіпкерлікті тіркелген жағдайда бірлескен дара кәсіпкерліктің уәкілетті адамы қол қойған бірлескен кәсіпкерліктің барлық қатысушылары атынан сенімхат береді.

Егер өтініш беруші кәмелет жасына толмаған жағдайда, заңды өкілдерінің келісімі, ал мұндай келісім болмаған кезде - неке қию туралы куәлігінің көшірмесі (ерлі-зайыпты болу) немесе қорғаншы және қамқоршы органның шешімі немесе шешім жариялау туралы сот кәмелетке толмағанды толығымен әрекетке қабілетті хабарламаға қоса беріледі.

Өзге құжаттарды талап етуге тыйым салынады.

Терроризмді және экстремизмді қаржыландыруға байланысты ұйымдар мен тұлғалар тізбесіне енгізілген тұлғалар Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес хабарлама беруге құқылы емес.

Осыған байланысты, Салық кодексінің 566-бабына түзетулер енгізілді, оларға сәйкес дара кәсіпкердің тіркеу деректерін өзгертуді салық органы жеке нотариустың, жеке сот орындаушысының, адвокаттың, кәсіби медиатордың тіркеу деректерін өзгерту негізінде жүргізіледі; - салық төлеушінің хабарламасының негізінде жасалады.

Жеке кәсіпкер хабарламаны орналасқан жері бойынша салық органына он жұмыс күнінен кешіктірмей күннен бастап бірлескен кәсіпкерлік туралы өзгерген және (немесе) қатысушылары (мүшелері) туралы тіркеу деректерді ұсынуға міндетті.

Тіркеу деректерін өзгертуді салық органы тіркеу деректерін өзгерту үшін ұсынылған хабарламаны алған күннен бір жұмыс күнінен кейінгі күні жүргізеді;

16.2 30000 АЕК мөлшерінде ҚҚС төлеуші ретінде міндетті түрде тіркеу, сондай-ақ ҚҚС бойынша тіркеу есебіне қоюды ерікті түрде сақтау шегін сақтыу Заңда қарастырылған.

Заңның жеке бабымен ҚҚС төлеуші ретінде міндетті түрде тіркеу үшін шегін кезең-кезеңмен төмендету енгізілген:

- 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап 2018 жылғы 1 қаңтарға дейін - ең төменгі айналым 30 000-еселік АЕК - республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және қолданыстағы тиісті қаржы жылының 1 қаңтарында;

- 2018 жылғы 1 қаңтардан бастап 2019 жылғы 1 қаңтарына дейін - 25000 еселенген мөлшері;

- 2019 жылғы 1 қаңтардан бастап 2020 жылғы 1 қаңтарға дейін - 20000-еселік АЕК;

- 2020 жылғы 1 қаңтардан бастап – 15000 еселенген мөлшері;

16.3 Салық төлеушіні ҚҚС бойынша тіркеу есебінен жағдайда төлеуші декларацияда екі үздіксіз келесі салықтық кезеңдер ҚҚС мәліметтерді сату бойынша айналым туралы және сатып алу тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді көрсетпеуі бойынша Салық кодексінің 571-бабы 4-тармағының 6) тармақшасы алынып тасталды;

16.4 608-бабының 6-тармағына өзгерістер мен толықтырулар енгізілді, оларға сәйкес 2017 жылғы 1 қаңтардан бастап Салық кодексінің 607-бабы 2-тармағының 10) тармақшасында қарастырылған хабарлама салық органы электрондық тәсілмен немесе хабарламасы бар тапсырыс хатпен почта және орындау салық төлеуші (салық агенті) жиырма жұмыс күні ішінде хабарлама жіберілген күннен бастап жіберуі тиіс;

16.5 сенімсіз салық төлеушілердің құжаттары болмаған жағдайда, жылжымайтын мүлікке жазбаша түсіндірме ұсынуды бермеу фактілерін болдырмау мақсатында Салық кодексінің 558-бабы 5-тармағына өзгертулер енгізілді. оларға сәйкес 2017 жылдың 1 қаңтарынан бастап жазбаша түсіндірудің болмау себептері туралы салықтық зерттеу кезінде Салық кодексінің 568-бабы 7-тармағының 1) тармақшасында белгіленген тәртіппен салық төлеушінің орналасқан жерін растайтын құжаттардың нотариалды куәландырылған көшірмелері міндетті түрде қоса беріледі;

16.6 Салық кодексінің 644-бабынынң 9) тармақшасына "салық төлеушінің жауапты адамы", "салық төлеушінің жауапты адамы» деген ұғымдармен толықтыратын өзгерту енгізілді – салық төлеушімен еңбек қатынастарында немесе оның атынан сенімхат негізінде, шарттың немесе өзге де заңды негізде жүзеге асыратын, оның атынан ақшалай есеп айырысу сатып алушымен (клиентпен)қолдана отырып бақылау-кассалық машиналар мен қондырғы үшін жауап беретін салық төлеуші немесе тұлға;».

 

 Мемлекеттік қызмет көрсетуді әкішілендіру

            Мемлекеттік кірістер органы бизнес және халық үшін көптеген қызметтер көрсетеді. Комитетпен, мемлекетпен көрсетілетін қызметтің сапасын жетілдіру мақсатында тұрақты түрде көрсетілетін қызметтердің процессін оңтайландыру бойынша шаралар жүргізіліп отырады.             

            Бүгінгі таңда мемлекеттік кірістер органдарымен 53 мемлекеттік қызмет көрсетіледі, оның 32 салықтық және 20 кедендік бағыттағы, 1-уі Экономикалық тексеру қызметімен көрсетіледі - қылмыстық құқық бұзушылық туралы ақпараттарды қабылдау. Осы 53 қызметтің ішінен 34 электронды түрде, соның ішінде 25 салық бағытындағы, және 9 кеден бағытында көрсетіледі. Ал 18 қызмет тек қағаз түрінде көрсетіледі.

              Кәсіпкерлер үшін аса көп сұранысқа ие электронды қызметтер болып Салық есептілігін қабылдау, Салық берешегінің, міндетті зейнетақы жарналары, міндетті кәсіптік зейнетақы жарналары мен әлеуметтік аударымдар бойынша берешегінің жоқ (бар) екендігі туралы мәліметтер, дербес шоттан көшірме беру, Кеден одағы шеңберінде тауарлардың экспорты-импорты кезінде салықтық нысандарды қабылдау табылады.

              Салық төлеушілердің қолайлығы үшін салықтық бағыттағы 24 қызмет «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы арқылы баламалы түрде көрсетіледі және жуық арада тағы 5 кедендік бағыттағы қызмет көрсетілетін болады.

             2016 жылдан бастап шағын бизнесті дамыту үшін қолайлы жағдай жасау мақсатында дара кәсіпкерді мемлекеттік тіркеу алымы алынып тасталынса, 2017 жылдың 1 қаңтарынан бастап дара кәсіпкер етінде тіркелу процедурасын оңайлату мақсатында, аталған қызметті хабарлама тәртібіне көшірілді.

    Бақылау-кассалық машина мемлекеттік тізіліміне деректерді беруде -онлайн қызметі бар 37 жаңа жаңа үлгідегі БКМ енгізілді. Жаңа үлгідегі БКМ орнатқан салық төлеушілердің саны 53,2 мың, фискальдық деректер операторның порталында тіркелген БКМ саны 77,4 мың, жалпы соғылған чектердің саны 671,6 млн, осы бойынша сома 2,928 трлн.теңгені құрады.

                 Комитетпен уәкілетті экономикалық операторлар институтын жетілдіру бойынша жұмыстар жүргізілуде. Яғни, аталған мемлекеттік қызмет бойынша шығыс құжатының нысаны бекітілді (кедендік өтініш), ұсынылатын 5 құжаттың түрі алынып тасталынды, осыларды Комитеттің ақпараттық жүйесінен алуға болады.

              Уәкілетті экономикалық оператор – бұлар айқындалған заңды тұлғалар санаты, осыларға арнайы және қосымша арнайы жеңілдіктер беріледі, соларды пайдалану кедендік операцияларды жүзеге асыру кезінде қаржылық және уақыт шығындарын үнемдеуге мүмкіндік береді. Бүгінгі таңда тізімге 5 ірі ұйым қосылған, осылар өндіріс қызметімен айналысуда.

             2016 жылғы 1 сәуірден бастап республиканың үш өңірінде мемлекеттік қызметті алу рәсімін оңтайландыру және оңайлату мақсатында Ақмола, Қостанай және Солтүстік Қазақстан облыстарында көрсетілетін мемлекеттік қызметтің эксаумақтық қағидатын негізу бойынша пилоттық жоба іске асырылуда. Ол салық төлеушінің есепке алу тіркеу орнына байлаулы болмауы, яғни, кез келген мемлекеттік кірістер органдарында қызметті алу мүмкіндігін көздейді.

Бүгінгі таңда осы қағидат бойынша 667 мемлекеттік қызмет көрсетілді – 120 қызмет екінші тоқсанда және 547 қызмет үшінші тоқсанда көрсетілді. Ол осы жоба деген салық төлеушілердің қызығушылығын білдіреді.

          Аталған пилоттық жобаның қортындысы бойынша мемлекеттік қызметті көрсетудің бұл модельі ҚР барлық аумағында енгізілетін болады.Салық төлеушілердің дербес шот есебін жүргізуге байланысты, салық міндеттемесін орындаудың есебі бөлігінде бірқатар оңтайландырулар атқарылды.

             Біріншіден, Комитеттің ресми сайтында мемлекеттік органдардың сауалдары бойынша берешектің жоқ/бар екендігі туралы мәліметті беру қызметі іске асырылды.

             Екіншіден, салық төлеушілерге берешек туралы мәліметті беру уақыты операциялық күннің жабылғанын күтпестен, 2-күннен бірнеше минуттқа дейін қысқарды.

             Үшіншіден, Комитеттің мобильдік қосымшасында Android и IOS операциялық жүйе базасында берешектің жоқ/бар екендігі туралы мәліметті беру қызметі жүзеге асырылды, осы аталған қызмет берешек туралы ақпаратты тез арада қай жерде жүргеніне қарамастан алуға арналған.

             Төртіншіден, Комитеттің ресми сайтында жеке тұлғалардың мүлік және жер салығы бойынша есептелген сомаларын және салық берешегі бойынша бар соманы Банкке төлеу үшін, квитанцияны басып шығарып алу мүмкіндігі бар Қызмет іске қосылған. 2017 жылы Комитеттің сайтында «электрондық үкімет» порталында бар ұқсас салықтарды төлеу қызметін жүзеге асыру жоспарлануда, осы қызмет төлемді банктік төлем картасын пайдалану арқылы жүзеге асыруға мүмкіндік береді.

             Бесіншіден, салық төлеушінің өтінішінсіз салықтық берешектерді БСКы ішінде  - салықтарды және төлемдерді автоматты түрде есепке жатқызу режимі іске қосылды. Аталған режим есеп беттің жағдайын тез арада актулизация жасауға әсер етеді, негізсіз өсім пұл есептемейді және инкассалық өкімдер қойылмайды.

              Алтыншыдан, Комитетпен «электрондық үкімет» төлем шлюзімен бірлесе отырып Банктермен онлайн режимінде салықтардың және кедендік төлемдердің төленгені туралы ақпаратты беру тетігі іске қосылды. Аталған өзара бірлесу Комитеттің ақпарат жүйесіне салық төлеушілермен жүзеге асырылғаннан кейін төлемдер туралы ақпараттың беру мерзімін 2-3 жұмыс күнінен бірнеше минутқа дейін қысқартты.

               Онлайн режимінде ақпаратты беру бюджеттке төленген салықтық және кедендік төлемдерді тез арада растау, тауарларды шығару кезінде төленгенін растайтын құжатты беру талабын алып тастау, салық төлеушінің есеп бетіне төлемдерді уақытылы және нақты отырғызу, және мемлекеттік қызметті уақытында көрсету мақсатында іске асырылды.

                 Ағымдағы жылдың аяғына дейін, салық төлеушінің өтінішінсіз автожатқызуды қосу арқылы салық төлеушілердің тіркеу есебінің бар екендігін тексермей, төлемдерді есеп бетіне отырғызу режимі жоспарлануда. Сонымен, меншікке салықты төлеу кезінде төлемдерді есеп бетіне отырғызу төленген жері бойынша мемлекеттік кірістер органына жүргізіледі, одан әрі салық есептелген мемлекеттік кірістер органына автожатқызу арқылы отырғызылады. Аталған оңтайландыру төленген сомаларды салық төлеушінің есеп бетіне негізсіз өсім пұлсыз уақытында отырғызуға ықпалын тигізеді

         

Төлемдер және төлем жүйелері туралы

 

            Ақтоғай ауданы бойынша мемлекеттік кірістер басқармасы Төлемдер және төлем жүйелері туралы Қазақстан Республикасының 2016 жылғы 26 шілдедегі № 11-VІ ҚРЗ Заңы күшіне енгендігін хабарлайды. Осы Заң Қазақстан Республикасында төлем жүйелерін ұйымдастыру және олардың жұмыс істеуі, төлем жүйелерін реттеу және оларды қадағалау (оверсайт), төлем қызметтері нарығын реттеу және оларды бақылау, сондай-ақ төлемдерді және (немесе) ақша аударымдарын жүзеге асыру саласында туындайтын қоғамдық қатынастарды реттейді.
        Заңның күші Қазақстан Республикасында төлемдерді және ақша аударымдарын жүзеге асыру кезінде, сондай-ақ төлем жүйелерінің және көрсетілетін төлем қызметтері нарығының жұмыс істеу процесінде туындайтын қатынастардың субъектілері болып табылатын жеке және заңды тұлғаларға қолданылады.
          Банктер, банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдар жүзеге асыратын халықаралық төлемдер мен және (немесе) ақша аударымдарымен, Қазақстан Республикасының бейрезидент банктерімен (қаржы институттарымен) байланысты қатынастар "Қылмыстық жолмен алынған кiрiстердi заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмдi қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы" Қазақстан Республикасының 
Заңында белгіленген талаптар ескеріле отырып, олардың арасындағы шарттармен және банк практикасында қолданылатын iскерлiк айналым дәстүрлерімен реттеледi. Егер халықаралық төлемдер және (немесе) ақша аударымдары бойынша әрекеттер Қазақстан Республикасының аумағында жүзеге асырылса, онда мұндай қатынастар осы Заңмен, көрсетілген шарттармен және Қазақстан Республикасының заңнамасына қайшы келмейтiн бөлiгiнде iскерлiк айналым дәстүрлерімен реттеледi.
          Заң банктерге қатысты қолданылатын талаптары Қазақстан Республикасының бейрезидент банктерінің Қазақстан Республикасының аумағында құрылған филиалдарына қолданылады.

4 тақырып «Wipon» қосымшасын қолдану ережесімен  таныстыру

            Заңсыз өнімдердін сатылыуын анықтау мақсатында тұтынушыларға мәлімет үшін  Wipon қосымшасы туралы хабарлаймыз. Аталған қосымша өнімдерді контрафакциядан қорғауға арналған. Бар болғаны сатып алынатын өнімнің акциздік маркасын  сканерлеу қажет.                

           Әрі қарай  жүйе жалған шөлмек сатылған дүкеннің, дәмхана немесе мейрамхананың мекенжайына дейін көрсетеді. Бұл мәліметтер нақты уақыт режимінде салық органына да түседі. Аталған қосымша смартфондарды пайдаланушылардын барлығына қолжетімді. Тегін мобилдік  «Wipon» қосымшасы  AppleAppStore және  GooglePlayMarket қосымшаларында қолжетімді.

 

Электрондық шот фактуралар қолдану қағидалары

 

Электрондық шот фактураларды жазудағы артықшылықтары бойынша түсініктеме берілді, оның ішінде:

 -    ЭШФ-ны жазып беру мерзімін 5 күнді құрайтын қағаз тасығышта шот-

      фактуралардың жазылу мерзімімен салыстырғанда 10 күнге ұлғайту.

 -    ЭШФ-ны шетел валютасында жазып беру мүмкіндігі.

 -    Өз қызметкерлеріне шот-фактураларды жазу бойынша құқықтарды табыстау 

       мүмкіндігі.

       -    Заңды тұлғаның құрылымдық бөлімшелері жазып берген ЭШФ-ны басқару 

            мүмкіндігі.

 -   Егер Сіз барлық шот-фактураларды электрондық түрде жазып берген жағдайда, іске

      асырылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша тізілімді ұсынбау    

      мүмкіндігі (300.07).

Егер Сізге барлық шот-фактураларды электрондық түрде жазып берген жағдайда,  

іске асырылған тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша тізілімді ұсынбау мүмкіндігі (300.08).

   -  Мөр дайындауға қағазды үнемдеу және қаражатты үнемдеу.

   -  Алушыға ЭШФ-ны орналасқан орнына қарамастан жедел жеткізу, сондай-ақ сатып

       алушы мен өнім беруші арасында ЭШФ АЖ-да хабарларымен тез алмасу  

       мүмкіндігі.

   -  Қателерді болдырмау мүмкіндігі, өйткені ЭШФ АЖ форматтық – логикалық

      бақылауға тексеру жүргізеді.

   -  Жеке алғашқы бухгалтерлік құжаттарды қосымша ресімдеуді болдырмау

      (тауарлық – көліктік жүкқұжат, төлемге арналған шоттар, сондай-ақ ЭШФ-да     

      шарттың жеке деректемелерін көрсету мүмкіндігі).

Электрондық шот фактурасының нысаны бойынша қысқаша мағлұмат берілді.

      4. Электрондық шот фактуралар қағидалары, ЭШМ ақпараттық жүйесі бойынша ақпаратты www.esf.gov.kz сайтынан алуға болатыны жөнінде ескертілді.

 

Ақтоғай ауданы бойынша

мемлекеттік кірістер басқармасы